Dag 6! :)

Heeej allesammans :P
Nu tänkte jag bara köra en bild bomb eftersom att vi har just avslutat ett 18timmars pass.... Vi började 5 imorse och slutade 23, så vi är ganska slitna.


Gårdagens förrätt som var: Matjesilltårta gjord på kavringsbotten toppad med dill, gräslök och citron.


Efterrätt: Äppeltarte med bärkompott och hemma gjord vaniljglass.


Min (Pizi´s) lunch en dag som bestod av potatisgratäng och rosa kött+ äppeljuice :D



Varmrätt: Potatismos, torsk, skirat smör, dill, polkabetor och toppad med pepparrot.



Barnmenyn: Pasta med köttbullar och tomatsås. Allt var egenligen på en tallrik men de här barnen ville ha allt    a´par


Gårdagens efterrätt som bestod av en ostkaka gjord på keso och utan mjöl, olika bär och grädde som är äggat :D



Varmrätt: Lite olika primörer, potatis, kyckling, vitvinssås och den är toppad med timjan.



Idag så fick jag skala Vaktel ägg. Det var lite svårare än vanliga ägg eftersom att de är så små och har hårdare hinna.



Det vänsta ägget är ett Vaktel ägg och det högra är ett vanligt :)



Dagens varmrätt: Färsk potatis, halstrad torsk, persiljesås och långkokt ägg :)



Andra varmrätten: Potatisstomp med getost, lamm, vitlökssky och gulabetor.



Dessert: Choklafågelbo, bärkompott, grädde, lemoncurd, citronmousse m.m.



Kolla vad vi har på åkern bakom vårat hus :) LAMM!!!!!!



Vår utsikt från baksidan av slottet! och ja ni ser rätt det är en POOL!!!!!! :D :D



Här är stenstayerna som Amanda lade ut ett kort på men fick int med alla på bild.



Skulle fota huset från baksidan men jag fick med mig en linslus på bild också :D



Här är poolen :) Någon som känner dig sugen på att bada? Jag är iaf på.


Här är min och Amandas händer, vi är alldeles rödprickiga och vi torkar typ sönder av deras vatten här nere :)

Oj blev många bilder!! :)
GNATT!!!! :)

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Men åhh, vad duktiga ni är! Rikigt fina uppläggningar och jag gissar att det smakar smaskens med =) Antar att ni trivs i så vacker miljö också! Ha det bra!

Kram/Pizis kusin Maria

2012-04-08 @ 20:40:38
Postat av: Jempa

Gud vad vacker "fågelbodesserten" var! :) Den kan ni få bjuda på när ni kommer hem!

Kraaam

2012-04-08 @ 21:46:42
URL: http://jempaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0