Dag 4

Idag har det varit stålande sol och riktig vårvärme här nere! :) Tyvärr så har vi jobbat större delen av dagen, vi började kl nio idag så kan lagom till frukosten. Det blev lite stekt bacon och ägg samt mackor med sallad och gurka. 

När vi hade städat undan efter frukosten så förbredde jag mini kycklingar. De skulle smörjas in med smör, salt och peppar. Sen gräddades de i ugnen och efter det styckades de upp. jag har även idag ansvarat för p-maten då jag halstade lax och körde färdigt i ugnen, till det så stekte jag på lite potatis och blancherade blomkål. Piz gjorde en liten personalsallad. Jag fick även hjälpa till att läggga upp maten till alla lunchgäster, alla fem... ;) Efter det så fick jag gå vidare och göra fyllda lamrullar och binda dem. Efter två bläck så gjorde det fruktansvärt ont i fingrarna kan jag lova! Jag fick även leka loite med våra två bagare då jag lånade deras stora degblandare för att göra smeten till wallenbergarna som vi ska servera i helgen. Men eftersom det var ett tag kvar så vackade jag smeten när den var klar. 

Piz har fått roa sig med Sandra som är kallskänka här på slottet. Då fick hon i uppdrag att tillaga vegetariska pajer, tomatsås, olika sandwich, lag som ska vara litt inkokt lax och ännu mera ostkaka. Nu när de har kommit framtill vilken som är den godaste ostkakan så fick hon göra mycket så det räcker till alla gästerna. :) Hon har gjort mer saker också men kom inte riktigt ihåg allt hon har gjort. :P

När vi slutade så gick vi och bytte om och tog en liten joggingtur. Det var ganska skönt att komma ut lite i kvällssolen. Vi joggade ner till havet och sedan tillbaka, blev ungefär 6 kilometer. När vi kom hem körde vi lite styrka och sedan var det duschen som gällde! :) 

Nu sitter vi och myser i sängen och smaskar på lite middag/kvällsfika samtidigt som vi saknar våra älskade underbara människor där hemma...

Kommentarer
Postat av: Jempa

Vad duktiga ni är!! :)

Skicka upp lite sol och vår är ni snälla!

Saknar dig Pizi.. Kraaam

2012-04-05 @ 22:42:25
URL: http://jempaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0