Dag 3

Idag började vi jobba kl åtta. Piz började dagen med att göra ännu mera ostkaka medan de var i ugnen brynte hon lammben och grönsaker som vi sedan skulle använda till att koka sky.
Jag fick i uppdrag att kokade gulbetor och blanchera morötter till lunchen. Piz fortsatte underdagen att jobba lite mer med desserter, så fick hon göra rabareberkompott och lägga upp en yoghurtmousse som skulle vara till den. Sen fick hon också göra en grönsaksgryta som blev super god!
Jag fick plocka och blanchera nesslor och vacka dem. För de ska senare användas till nässelsoppa. Sen skalade jag mina kokade gulbetor och tog piz brynta lammben och lade i stimern tillsammans med kryddor och vatten så det fick koka.
Efter lunchen så började vi städa och diska undan. I vanliga fall så har vi en diskare men nu fick Praktikanterna ta över det jobbet :P
Eftersom det var stängt ikväll så slutade tidigt, alltså kl 4 ;) så passade vi på att ta en promenad och se oss omkring lite. Vi gick och kollade på fåren som precis hade fått små lamm som var jätte söta. sen gick vi vidare och spanade in området lite. Sen satte vi oss på innergården och bara njöt av det vackra vädret.
När solen gick i moln så bestämde vi oss för att gå tillbaka in. Vi tog en dusch och åt sedan middag, dittkött med potatis. mums! :)

Nu ligger vi i varsin säng och smaskar på lite frukt som jag skar upp åt oss innan vi slutade och mackor som piz har gjort i ordning :)

Lite bilder från våran promenad idag
Fåren som bor på gården precis bredvid. Super söta!
Brutus!
Vi hittade några stenfigurer som stod i en halvmåne, de såg ut som att
de skulle hålla i två olika saker men alla utom två hade tappat minst
en arm.
Vi träffade även på en gårdskatt som var väldigt social och kom fram
och ville mysa med piz! :)
Rawwr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0