dag 21

Idag har gjort mycket kul kan jag lova :) Vi var många i köket, vi två, en till praktikant, tre kockar och sen kl ett kom köksmästaren och en arbetsprövande in också :)
Vi fick mycket gjort och fram mot kvällen kunde vi bara softa och snacka skit innan våra gäster kom. Det var skönt att vara klar i tid så man kunde små-pillra lite med olika saker, ta en extra genomgång av kvällen, kila på toa och sånt som man annars inte hinner :P

Vi har fått lära oss koka nudlar på bästa sätt, tro det eller ej men efter tre års utbildning och två praktiker har vi äntligen fått veta hur vi ska göra så dom inte kladdar ihop ;) 
Sen han vi snacka en massa skit också, man får höra mycket i ett kök kan jag lova! :) Vi har bland annat träffat en kille som har sprungit naken på Råsunda...! 

Det känns lite tråkigt att vi ska fara hem nu när vi har lärt känna alla bättre. Lite vemodigt att vi nu snart ska lämna Häringe... Vi har fått mycket beröm både från servering och kök. Det är jätte kul och man blir nästan lite generad :P Två i serveringen var till och med taggade att komma till våran student ;) Hihi

Men nu ska jag sluta tjata om den här dagen, ist får ni lite bilder att vila ögonen på! :) Tyvärr har vi ingen sladd, för den är inne i köket på slottet... så vi kan inte föra över bilderna till datorn men ni kan få se lite andra bilder :)

Innan vi skulle testa musslor på skolan, vi var lite skeptiska... ;)


Men ingen kommer ihåg en fegis! Det var inte gott, smakar ungefär
som fiskslem i saltvatten skulle jag kunna tänka mig. Så dagens tips
om ni inte har råd eller inte orkar köpa musslor, ta lite vatten, salta
ordentligt och tillsätt slem (behöver inte vara från fisk)!


Kommer bilder imorgon då vi bara jobbar max nio timmar eftersom det är stängt på kvällen :) Då får vi mycket tid att ladda upp bilder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0