Dag 20

Heeeej!! :)

Förlåt att det var så längesedan som vi uppdaterade bloggen men vi har som inte haft dit. Vi har jobbat på och tjänat ihop timmar för att kunna komma hem till underbara Umeå. :)

Bjuder på en bildbomb från min (Pizi) mobil:



Våran lunch+ middag + efterrätt idag :)



Jag stekte meeega kycklingar idag som man nästan kan tro är kalkoner :D


Godaste mandlarna som jag någonsin har smakat!!! Jag vet dock tyvärr int om dom finns i Umeå :D



Hundmat :D :D Hamburgare med morötter :P


Min frukost :) Samuel nu äru stolt va??


Grön drink :D


Mina allra första shots men de var mkt finare färg på dom i verkligheten här ser de ju bara ut som gammvatten :D


Amandas dessert som består av chokladfondant med hasselnötsglass och bär + den sjukt goda mandeln.



Röding med skaldjursstomp med hollis och primörer så som både vit å grön sparris och toppad med dill.



Det är detta som kallas praktikant jobb va??? Skala 10 kg smålök var för andra gången.



Pernilla (våran bagare) hennes otroligt goda krämbullar!!



Amandas lunchsallad med bla broccoli, zuccini, rödlök, sallad m.m.


Biff a´la Lindström med klyftpotatis, färskost cremé, rödvinssås toppad med basilika och ärtskott



Klyftpotatis i massor kan jag lova!



Biff a´la Lindström i stekbordet



Om man trampar på dennna spik så öppnas det en dörr och där inne är det ett kassaskåp. Sjukt coolt och jag fattar int hur de kunde vara så smarta förr i tiden :D 



En pumpa :)


Tomater i fett och olika örter.



Svampragu , potatispuré och majskyckling



Champinjoner och smålök



Majskycklingen :D

Titta vad jag hittade :D Jag hittade ett tvilling ägg.




Hemmagjorda bacon


Rosad Apache potatis, morötter med sparris, sallad, torkade tomater och kött!



Titta jag hittade en ny kompis medand jag stod och skalade potatis :)



Försök klå detta :D Jag klarade av att skala hela potatisen utan att skalet gick sönder :D



Min Svampfamilj. Man måste ju hitta på något roligt om man har tråkigt :D


Veg: Torkade tomater, vit sparris, risotto och skirat smör.



Torkade tomater.



Sparris! 


_
Gjorde skaldjursstomp för 3dje gången ...



Min hollis!! :)



Perfekt chokladfondant



Fyllda paprikor


Mega blåbär, men de e int så goda de är nämligen vita inuti så man får inte en roa sig med att bli blå om munnen :(



Bilder från matlagningskursen som jag och amanda fick avra med på och observera.





Skickade denna fina bild till min underbara pojkvän Samuel <3



Smet ut nödutgången för att ta en bra bild på poolen så att jag kan visa pappa hur han ska bygga poolen hemma på våran gård ;) lr hur pappa?



Blev sjukt chockad en morgon när det såg ut såhär. Det kändes nästan som att vi var hemma i norrland.



Såhär kom klotet tillbaka när man hade kastat iväg det på bowlingen.



Nattvakten visar hur det går till när man bowlar och får tillbaka klotet!



Kalv carpaccio med sallad och annat roligt. :)



Mina och Amandas sockerpasta blommor som Pernilla ville ha å deckorera med.


Sådär nu är det int länge kvar av praktiken innan vi kommer hem. Så håll er inomhus det första 3 dagarna för att vara säker från stockholmarna hehehehhe,. När men seriöst vi ses snart allihopa!! :D :D :D

Kommentarer
Postat av: Ulla Lindqvist

Hej Tjejer!

Jag har suttit och läst eran blogg idag, från dag 1 till dag 20. Fantastiskt roligt att se hur mycket ni får göra och lära er. Iden här takten som ni jobbar så tror jag att ni kommer hem ganska snart. Eller har ni tänkt stanna kvar och jobba extra kanske? Har det så bra.

Mvh

Ulla på Östra

2012-04-23 @ 10:32:10
Postat av: Fredrik Norlén

Vilka fina bilder. Ses snart. MVH Fredrik N

2012-04-23 @ 10:33:48
URL: http://restaurangostra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vad kul det är att få se massa bilder på det ni lagar. Jag är grymt imponerad:) Vet precis vilka jag ska fråga om tips när jag ska tävla mot mina kompisar i Halv åtta hos mig. Ses snart:) kramar

2012-04-23 @ 13:00:29
URL: http://eightweekboxing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0